Let's Plug!

letsplug
Projectes de l'escola

Let's Plug!

El Projecte Erasmus+ és un dels programes d'acció de la Unió Europea per a la cooperació en l'àmbit d'ensenyament. Té com a objectius:

• Desenvolupar la dimensió europea en matèria d'ensenyament a tots els nivells.
  • Promoure una millora quantitativa i qualitativa del coneixement de les llengües i de la cultura de la Unió Europea i fomentar la dimensió intercultural de l'ensenyament.
  • Promoure la cooperació entre centres escolars.
  • Encoratjar les relacions entre alumnes i la mobilitat entre professors de la Unió Europea.

L'Escola Mowgli ha participat diverses vegades en els darrers anys del Projecte Comenius (actualment Erasmus+).

La nostra escola –exercint la tasca de centre coordinador- el juliol de 2015 va presentar un interessant projecte anomenat "Reading meeting point", juntament amb 6 escoles de diferents països, per intentar endegar un nou projecte col·laboratiu. Aquest va ser denegat per manca de pressupost per part del Ministeri d'Eduació.

Durant el curs 2016-17, es va elaborar un nou projecte anomenat Let's Plug! que pretén ser el mitjà per incloure la programació i la robòtica en el dia a dia de les aules. Juntament amb cinc escoles europees més, la nostra escola volia coordinar un projecte innovador i pràctic. De nou se'ns va denegar però aquesta vegada per motius específics que vam poder arreglar i modificar al llarg del curs 2017-18. Finalment, el juliol de 2018, ens van concedir la beca per a dur a terme el projecte Let's Plug! (Connectem-nos!)

Som 6 escoles les que formem el projecte LET'S PLUG

• Coalbrookdale Primary School: Telford (England - Great Britain)
  • Killury National School: Co. Kerry (Ireland)
  • Zespol Szkolno-Przedszkolny: Brodnica (Poland)
  • CELFF-Colégio Guadalupe: Amora (Portugal)
  • Lasteaed Põngerjas: Narva (Estonia)
  • Fundació Escola Mowgli: Igualada (Catalunya - Spain)

Aquest projecte proposa incloure la Programació i la Robòtica en el dia a dia de les aules i en totes les etapes, des dels 3 anys fins als 12.

El projecte té una durada de dos anys, en els quals hi ha tot una sèrie d'intercanvis per a formacions i fires expositives, però l'objectiu final és crear un banc de recursos pràctic, penjat en una pàgina web ja operativa, disponible per a qualsevol escola.