05 abril 2019

Els Koticks descobreixen els orígens de la nostra ciutat perquè, tal i com diu la llegenda...

02 abril 2019

Coneixem la nostra família? Sabem si algun familiar viu fora de Catalunya? Els nostres avis van néixer a Igualada?

Aquestes són algunes de les preguntes que hem intentat resoldre durant aquestes setmanes en el projecte "d'on venim?".

31 Març 2019

Com cada any, la Ludoteca ens convida a passar una tarda amb ells amb propostes de jocs cooperatius. I, què són jocs cooperatius?

- Aquells que no pregunten quin color vols ser perquè tots anem junts. 

- Aquells que no guanya ningú sinó que o guanyem tots o perdem tots.

- Aquells que és necessària l'ajuda dels companys/es perquè sinó és impossible fer-ho tot.

- Aquells que ens permeten recordar i gaudir del joc en equip.

Quina sort tenir oportunitats com aquesta que, com a l'escola, ens permeten aprendre d'una manera molt divertida. 

25 Març 2019

Quan i com es va crear la ciutat d'Igualada? On es va començar a construïr la ciutat? Per què antigament es deia Aqualata?

Aquestes són algunes de les preguntes que, Baloos i Koticks, vam poder donar resposta el passat divendres dia 15 de març.

Relacionat amb el projecte "d'on venim?" i interessades en com es vivia quan els nostres avis eren petits, ens vam preguntar quants anys feia que existia la ciutat d'Igualada.

Gràcies al David Martinez (conductor de l'activitat) vam poder resoldre aquest dubte i vam descobrir moltes històries medievals que Igualada va viure, des del seu origen a la plaça Pius XII, fins a descobrir el celler més antic que es conserva de la nostra ciutat.

Si en voleu saber més, parleu amb Baloos i Koticks perquè segur que recorden alguna anècdota més.

 

Vegeu les fotografies

 

18 Març 2019

Menjar en família és un bon moment per gaudir de la presència de les nostres persones més properes però, és només això? Són els àpats familiars alguna cosa més que un moment de reunió? Quins beneficis hi podem trobar en aquests? És un fet socialment reconegut? Li donem la importància necessària a aquest moment del dia? Ens permet la conciliació familiar gaudir d’aquestes estones? Fem partícips a tots els membres de la família dels preparatius necessaris per a l’hora de menjar?
Aquest són alguns dels interrogants que ens hem plantejat i dels quals hem cregut important buscar una resposta.
Segons Fiese menjar en família es considera un factor de prevenció per a diferents problemes relacionats amb la salut, l’alimentació i els trastorns de conducta. Així doncs podem dir que el fet de menjar en família és més beneficiós que no pas el contrari. Entre aquests beneficis podem trobar-ne d’alguns de molt interessants, com ara:
• El fet de menjar en família propicia la comunicació i permet que els nens i nenes coneguin millor la seva herència cultural familiar (Weinstein 2005).
• També aporta beneficis que estan relacionats amb la qualitat de la dieta, com pot ser el record que es forma durant la infància de l’alimentació, essent així un record que perdura al llarg de la vida (els cigrons de l’àvia).
• Es troben menys casos de símptomes depressius en nens i adolescents que mengen amb major freqüència en família. Aquestes estones de menjar familiar els hi proporciona seguretat emocional, autoestima i sensació de control sobre les seves vides.
Es pot dir que trobar-se, almenys un àpat al dia, suposa molts beneficis per a la persona. I, com es pot fer de la millor manera possible? Hi ha tot un seguit de recomanacions dirigides a les famílies per a poder tenir àpats familiars amb més freqüència:
• Establir una hora “flexiblement” fixa que tots els membres de la família respectin per a reunir-se, ja sigui per esmorzar, dinar o sopar junts.
• Si no és possible menjar cada dia junts, com a mínim intentar fer un parell o tres cops a la setmana.
• Disposar de temps suficient, no és quantitat si no qualitat (15 – 20 minuts diaris).
• Als caps de setmana, planejar menús elaborats i participatius per a tots els membres de la família.
Amb aquestes recomanacions, es poden fer propostes a casa per a trobar aquest moment del dia, que és tant important en l’evolució i creixement personal i social de la persona des de la infantesa.
A l’escola també ens plantegem diferents objectius durant l’estona de dinar. Aquests, no només vetllen per la composició nutricional del menjar i que sigui correcte i idoni pels nens, sinó que també busquen que hi hagi el màxim de moments de tranquil•litat. A les estones de dinar, també a l’hora d’esmorzar, intentem respectar el ritme de cada infant i procurem crear un ambient relaxat. També procurem que cada un/a participi, d’una manera o altre, d’aquest moment amb diferents tasques: parar taula, recollir, repartir les bosses de l'esmorzar o dir “bon profit” per començar junts/es. Aquest últim ens agrada molt ja que ens fa sentir com a casa. Creiem que també és important que coneguin el què mengen, el com han elaborat els diferents menjars o el seu nom, fent que els més petits aprenguin i ampliïn el seu vocabulari en situacions quotidianes.
Així doncs, realitzar almenys un àpat al dia en família, de forma habitual, per parlar, escoltar, conèixer i menjar plegats, és molt més que cobrir la necessitat bàsica d’alimentar-nos, és qualitat de vida. 

                                                                                                                                                                                                                 Yolanda Jiménez, Gemma Méndez, Isabel Fernández

Estàs aquí:Escola Mowgli Blocs Cicle Mitjà Koticks

D’acord amb el que estableix la Llei 34/2002, de Serveis de la societat de la informació i el comerç electrònic, t’avisem que al navegar per aquest espai web acceptes expressament l’ús de cookies. Sobre la Propietat Legal i el Copyright